Na začátku školního roku 2024/2025 se mezi mnoha novými inovativními nápady objevila také myšlenka, že by bylo hezké naši školu prezentovat nějakým předmětem, který by představil jak práci našich šikovných žáků, tak tvůrčí zápal učitelů a dalších zaměstnanců školy. A tak začaly přicházet první krůčky k realizaci takového artefaktu.
Prvním a nejzásadnějším úkolem bylo vymyslet, o jaký předmět by se mělo jednat. Kritérium bylo v zásadě jedno jediné – výrobek musí být prakticky využitelný. Dalším hybatelem myšlenky byla možnost využití keramické pece. A tak po mnoha návrzích, jaký předmět by mohl přinést užitek a zároveň dělal radost, padla volba na v mnoha ohledech osvědčený hrníček.
Ve chvíli, kdy byl cíl znám, bylo na pořadu dne promyslet postup výroby hrníčku, který by reprezentoval naši školu a zároveň byl artefaktem, který snoubí myšlenky a zručnost žáků a jejich učitelů. A tak čtyři učitelé a čtyři třídy v rámci výtvarné výchovy, pracovních činností a informatiky spojili své síly a vznikly první školní hrníčky.
Hrníčky, první prototypy, dopadly skvěle a přinesly mnoho postřehů a možných cest, jak v příští výrobě finální produkty ještě o kus lépe zpracovat. Zároveň s sebou přinesly velkolepou manufakturní myšlenku celoškolního projektu napříč všemi ročníky a navázání na další vyučované předměty. V tomto ohledu se již rýsuje rozšíření tvůrčího pedagogického týmu a aplikování projektu i na další předměty jako jsou český jazyk, fyzika a chemie.
Nutno říci, že bez velké podpory vedení školy a provozních zaměstnanců by nemohl tento projekt vůbec vzniknout, natož se setkat s úspěchem.
Moc se těšíme na další naše hrníčkové přírůstky.
Hrníčkové prototypy realizovali žáci druhé, šesté, osmé a deváté třídy spolu s učiteli Mgr. Lenkou Duškovou, Mgr. Martou Faladovou, Mgr. Annou Mášovou a Mgr. Zbyněk Drboutem.